Het is het seizoen om verliefd te worden

Looneybooks79 24 oktober 2024

Jeanie neemt het Pumpkin Spice Café over van haar tante Dot in het dorpje Dream Harbor. Ze heeft daarvoor de stad achtergelaten. Maar de vraag is of ze een café wel helemaal alleen kan runnen en of ze zich zal kunnen aanpassen in het dorpsleven.

Op één van de eerste nachten dat ze in Dream Harbor woont hoort ze allerlei geluiden rondom haar huis en vreest ze dat er ofwel iemand probeert in te breken of haar te vermoorden ofwel dat het spookt in het huis. Als ze bijna haar leverancier van pompoenen, de knappe, sexy bebaarde boer Logan, de kop inslaat met een baseball knuppel ontstaat er eerst wrevel tussen beide maar al heel snel slaat er een vonk over en beginnen ze allebei wel meer te voelen voor elkaar.

Alleen heeft Jeanie nog geen plannen om effectief te blijven wonen, want ze weet nog niet zeker of Dream Harbor wel iets voor haar kan zijn en heeft Logan ook zijn eigen demonen te verwerken, zeker nadat zijn vorige vriendin hem, op het herfstfeest tegenover alle andere inwoners, dumpte nadat hij haar ten huwelijk vroeg. Dus hij heeft veel schrik om zijn hart open te stellen voor een nieuwe relatie, enkel om die persoon terug te zien vertrekken uit zijn leven.

Maar Jeanie wordt al snel opgenomen in de gemeenschap. En Logan helpt haar het ‘spook’probleem op te lossen. Als Jeanie dan ook nog eens lid wordt van de Leesclub weet ze het wel zeker, hier kan ze zich thuis voelen. Nochtans is haar café heel gegeerd en zijn er mensen die heel graag zouden hebben dat ze het verkoopt. Zal ze zwichten en een nieuw leven laten varen? Zal ze Logan ook in de steek laten? Of is de liefde te groot en laten ze het vuur ontbranden in een verzengende vuurzee?

Het Pumpkin Spice Café is het eerste van (tot nu toe) vier (en een vijfde komt eraan) boeken in de reeks over het Amerikaanse plattelandsdorpje Dream Harbor. Elk boek gaat over een bepaalde shop of eetgelegenheid in het dorpje, met de mensen die het uitbaten in de hoofdrol. Dus niet elk boek gaat over dezelfde persoon maar personages uit andere boeken keren wel terug in de reeks.

Normaalgesproken lees ik niet snel dit soort romance novels maar de cover sprak me enorm aan, ook het grote ‘herfstsfeergehalte’ wou ik mee beleven (zeker nu we zelf volop in dat seizoen zitten) en het feit dat het met Gilmore Girls vergeleken wordt (een serie die ik zelf nog moet zien, misschien nu de moment?) overtuigde me wel om eens mee te gaan in deze hype. Boek twee, ‘De Cinnamon Bun Boekhandel’ is intussen ook vertaald en verschijnt binnenkort en vermoedelijk zal boek 3, The Christmas Tree Farm, ook snel volgen om het Kerstseizoen te halen.

Het boek is een luchtig verhaal waar op zich geen grootse zaken in gebeuren maar het toont het leven in een dorpje (waar iedereen iedereen kent een de leesclub als roddelpers fungeert) en het heeft een aantal ietwat ‘spicier’ scenes die vele lezers wel zullen aanspreken.

Als je een fan bent van audiobooks, kan je het dus beluisteren nu via Spotify ook (als je een premium abonnement hebt), maar hoewel ik het helemaal heb uitgeluisterd heb ik me soms aan de (wel héél Nederlandse) uitspraak van bepaalde woorden (vooral leenwoorden uit het Engels zoals latte bvb) gestoord. Kwestie van daar niet te veel aan te tillen waarschijnlijk.

En nu ben ik toch benieuwd om meer van deze reeks te lezen. Hopelijk geeft de auteur Jacob (de enige gay in the village?) ook een eigen verhaallijn/romance story. Dat zou het nog vervolledigen voor me.

Meer recensies van Looneybooks79