Dodelijke geheimen

Looneybooks79 28 juni 2024

Dokter Maggie krijgt het nieuws dat haar man dood is! Hij zou zichzelf van het leven hebben beroofd, net nadat ze naar haar werk vertrok. Maggie gelooft er niks van, want Will was vol leven. Hoewel niks haar kan overtuigen van de zelfmoord, moet ze zich bij het feit neerleggen dat ze haar man kwijt is. Haar verdriet is te groot dus neemt ze tijd voor zichzelf en vertrekt naar hun vakantiehuis op een eiland in Kroatië, dat op dat moment quasi onbewoond is want de zomergasten zijn allemaal al vertrokken. De enige die vast op het eiland wonen zijn Dragan en zijn zoon, zij houden alles zowat in de gaten. En de huisbewaarder Branko, maar deze woont niet op het eiland met zijn vrouw.

Eens ze in het vakantiehuis aankomt krijgt ze een brief, van Will waarin aanwijzi,gen staan van een duister geheim. Dan blijkt er ook nog eens ingebroken te worden in het huis, haar beste vriendin en collega in Londen, de enige die van de Wills brief op de hoogte is, wordt aangereden en ligt in een coma. Maggie voelt zich totaal niet meer veilig op het eiland want ze kan niemand vertrouwen, ook Dragan niet. Als dan ook nog eens een storm uitbreekt en zij vast komt te zitten op het eiland wordt alles nog een stuk gevaarlijker en blijken de geheimen verband te houden met iets uit Wills verleden. En iemand wil dat verleden duidelijk stil houden!

Dit was mijn eerste Robert Bryndza! (I know, I know!!) Maar het doet alvast verlangen naar meer want ik heb de Erika Foster en Kate Marshall reeks klaarliggen.

Dit is een boek dat snel leest met korte hoofdstukken waarbij de actie quasi nooit stilstaat en je constant op het puntje van je stoel zit want je juigt voor dokter Maggie om zo snel mogelijk alles te ontdekken. Maar het wordt haar zeker niet makkelijk gemaakt in dit boek! En zowel hulp als tegenstand komt van een héél onverwachte hoek!

Aan de vele fans wist ik dat ik me kon verwachten aan een spannende achtbaan van een thriller. Mijn bestie is grote fan van de boeken van deze man dus dat is al een indicator dat ik ook fan zou worden, we hebben nogal dezelfde smaak qua thrillers!

Robert Bryndza woont met zijn man in Slowakije en hoewel hij als acteur opgeleid is, koos hij toch voor een carrière als schrijver! En ik denk dat de wereld en heel veel thrillerfans blij zijn met deze keuze! De auteur is ook fan van Kroatië zelf en heeft, zoals hij zelf in zijn nawoord vermeld, al vaak het land bezocht dus de keuze van setting is zeker niet zomaar gedaan blijkt!

Meer recensies van Looneybooks79