Als je toch honderd wordt, kun je net zo goed gelukkig zijn.

Loraines_books 10 juni 2024
Een inspirerend werk van Rhee Kun Hoo.

In ‘Als je toch honderd wordt, kun je net zo goed gelukkig zijn’ deelt de gepensioneerde psychiater Rhee Kun Hoo zijn wijsheden over; vergeving, spijt hebben van altijd maar doorgaan, je onzekerheden onder ogen zien, het plezier van simpel leven en de kracht die schuilt in gewoon geluk.

Rhee Kun Hoo vertelt op persoonlijke wijze hoe je het geluk in de kleine dingen kunt waarderen. Door de persoonlijke insteek van het boek maakt het verhaal indruk op je. De positieve focus die de auteur heeft maakt het verhaal inspirerend.

Door het boek wordt je aan het denken gezet. Het nodigt uit tot zelfreflectie, zonder dat het belerend overkomt. Het geeft je informatie die je mee kunt nemen in je eigen overwegingen.

Aangezien Rhee Kun Hoo diverse thema’s aanhaalt is het een boek met een brede context. Je kijkt naar de relatie met je ouders, je relatie met eventuele kinderen en het geluk in je leven. Door de thema’s afwisselend aan bod te laten komen wordt je interesse vastgehouden.

De schrijfstijl is op een rustige en vloeiende wijze vormgegeven. Als lezer voel je een bepaalde rust over je neerdalen tijdens het lezen. Voor mij persoonlijk kwam dit, omdat het boek je geen opdrachten meegeeft. Je krijgt informatie aangereikt, waarbij je als lezer zelf kan besluiten of je er iets mee wil of niet. Niets moet, maar alles mag. De filosofische overdenkingen van Rhee Kun Hoo drukken je soms met je neus op de feiten. Het nodigt uit om zelf op filosofische wijze naar de aangeboden informatie te kijken.

‘Als je toch honderd wordt, kun je net zo goed gelukkig zijn’ is een zeer inspirerend boek dat je leert de kleine dingen in het leven te waarderen.

Het boek krijgt van mij ****!

Bedankt voor het recensie-exemplaar Lev Uitgevers.

NB: Dit boek is een recensie-exemplaar dat ik heb ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books