Beter dan fictie!

Loraines_books 24 oktober 2024
Weer een geweldige feelgood van eigen bodem!

Door Eva’s onhandigheid breekt de succesvolle schrijver Max zijn hand en komt de deadline voor zijn nieuwe boek in gevaar. Onder druk van zijn literair agent trekt Eva tijdelijk bij Max in om hem te helpen. Ze moet erg wennen aan de stilte van het boshuis van Max. Max heeft vooral moeite met de plotselinge aanwezigheid van een huisgenoot en zijn afhankelijkheid van haar. Beiden kijken reikhalzend uit naar de dag dat hun ongewone samenwerking erop zit. Maar hoe meer tijd ze in elkaars buurt doorbrengen, hoe meer er een onmiskenbare aantrekkingskracht tussen hen ontstaat.

Mireille Versteeg heeft een fijne schrijfstijl. In het begin moest ik wel even wennen aan de schrijfstijl, omdat het verhaal vanuit de derde persoon is geschreven. Gelukkig beschrijft Mireille Versteeg alles zeer gedetailleerd waardoor je toch aansluiting voelt bij de personages en je een beeld krijgt van de setting.

Het verhaal heeft een echte grumpy x sunshine trope. Eva en Max zijn tegenpolen, waardoor er aan chemie absoluut geen gebrek is in het boek. De momenten vol chemie worden afgewisseld met kwetsbare momenten. Je ziet hierdoor verschillende kanten van de personages en gaat ze steeds beter begrijpen. Eva en Max hebben mijn hart toch wel veroverd met hun heerlijke opmerkingen, persoonlijkheden en karakter.

Van begin tot het eind heeft Mireille Versteeg mijn aandacht weten vast te houden. De hoofdstukken lopen vloeiend in elkaar over. Door de verschillende gebeurtenissen en perfecte momenten van perspectiefwisseling is stoppen met lezen geen optie.

Ik vond het eerste boek van Mireille Versteeg al heel leuk, maar met ‘Beter dan fictie’ heeft ze zichzelf meer dan overtroffen! Ik heb genoten, gelachen en werd geraakt door het verhaal. Ik kijk uit naar het volgende werk van Mireille Versteeg. We hebben er in ieder geval weer een topper bij in de Nederlandse feelgoodwereld!

‘Beter dan fictie’ krijgt van mij ****,5!

Bedankt voor het recensie-exemplaar Boekerij.

NB: Dit boek heb ik ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books