De bloemendochters

Loraines_books 16 augustus 2024
Door het openslaan van dit boek ga je op reis naar Mexico.

Voor Dalia is Blooming Hall, het landgoed van haar grootouders, haar thuis: hier heeft ze samen met haar vier nichtjes alle zomers doorgebracht. Na de plotselinge dood van hun grootmoeder komen de vrouwen samen op het landgoed. Daar doen ze een schokkende vondst: een brief van Dalia’s vader. Zijn identiteit was jarenlang een raadsel, omdat haar moeder al vroeg overleed en haar grootmoeder niets over hem wilde vertellen. De zoektocht naar haar vader leidt Dalia naar Mexico, waar ze erachter komt hoe haar ouders elkaar leerden kennen, maar waar ze ook op een groot familiegeheim stuit.

‘De bloemendochters’ is een mooie roman die je het belang van familie en vriendschap laat zien. Dalia is een personage dat meteen sympathiek op je overkomt. Ze is opzoek naar haar roots en wil weten waar ze vandaan komt. Dit zorgt voor emotionele momenten. Het verhaal blijft heel dicht bij de personages, waardoor je intens met ze meeleeft.

Tessa Collins heeft een meeslepende schrijfstijl. Hier en daar maakte zij een klein uitstapje binnen de verhaallijn dat niet perse nodig was, maar voor het overgrote deel vlieg je door het verhaal heen. Door de combinatie van cultuur, liefde, familiegeheimen en vriendschap is het een boek dat je aandacht in zijn greep houdt. Je geniet tijdens het lezen en steekt er ook nog iets van op. Ik heb het gevoel dat ik zelf in Mexico ben geweest. Tessa Collins beschrijft alles uitvoerig en heeft oog voor de allerkleinste details.

Door je ook een kijkje in het verleden te geven kun je de redenering van de personages goed begrijpen. Je krijgt een stukje achtergrondinformatie dat ervoor zorgt dat je het verhaal nog beter kunt volgen.

Tijdens het lezen krijg je ook al informatie over de nichtjes van Dalia. Zo wordt je heel nieuwsgierig naar de volgende delen van de serie. Ik heb zo genoten dat ik zeker weten de volgende delen ga lezen. Ik kan niet wachten.

‘De bloemendochters’ krijgt van mij ****!

Bedankt voor het recensie-exemplaar Harper Collins en World of Romance.

NB: Dit boek heb ik ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books