De stilte spreekt!

Loraines_books 13 oktober 2024
Een klein boekje vol met wijsheden!

De korte teksten in ‘De stilte spreekt’ van Eckhart Tolle brengen de stilte dichterbij. Wanneer je je bewust wordt van stilte, kom je direct in een toestand van innerlijke stille alertheid. Telkens als je dat moment heel diep aanvaardt zoals het is – in welke vorm het ook tot je komt – ben je stil en heb je vrede. Je hoeft dus geen moeite te doen om de teksten te begrijpen, je kunt de woorden gewoon hun werk laten doen. Woorden die voortkomen uit stilte, wijzen als vanzelf de weg naar innerlijke rust.

‘De stilte spreekt’ is een dun boekje van 127 bladzijden, maar de inhoud is zoveel groter. De wijsheden die Eckhart Tolle met je deelt zijn zeer waardevol. Het is dan ook een boekje dat je vaker dan één keer moet lezen om de boodschap echt tot je laten door te dringen. De passages die mij het meeste aangrepen heb ik dan ook gemarkeerd, zodat ik ze later nog eens terug kan lezen.

Eckhart Tolle focust zich met dit boek op het nu. Aangezien ik het persoonlijk erg moeilijk vind om niet te leven in het verleden of de toekomst, was het voor mij een interessant boek. Het gaat meteen tot de kern en zet je aan het denken.

Tijdens het lezen krijg je ook de tijd om bij jezelf na te gaan hoe jij meer kunt leven in het nu. Door de korte alinea’s blijf de informatie ook beter hangen, omdat er een natuurlijke pauze is. Dit geeft ruimte aan je eigen gedachte.

Het boek is gericht op de kern. Dit is heel fijn, maar omdat ik het zo interessant vond had ik over sommige onderwerpen graag wat meer gelezen. Nu zet het je vooral aan het denken en ontbrak de praktische kant een beetje. Iets van oefeningen om zelf aan de slag te gaan had ik erg prettig gevonden.

‘De stilte spreekt’ krijgt van mij ****!

Bedankt voor het recensie-exemplaar AnkhHermes.

NB: Dit boek heb ik ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books