Donkere wolken vol confetti!

Loraines_books 19 juli 2024
‘Donkere wolken vol confetti’ is een boek dat niet mag ontbreken op de leeslijst!

Abby wil niets liever dan ‘gewoon’ gelukkig zijn. Ze wringt zich in allerlei bochten om haar relatie met Milan perfect te houden. Maar dat is lastig als je moet dealen met manipulatie, gaslighting en misbruik.
Joan kan zich de laatste keer dat ze zorgeloos was niet herinneren. Als eindexamenleerling met drie bijbanen een huishouden runnen, terwijl je moet zorgen voor je vierjarige broertje en depressieve moeder, is niet niks. Als blijkt dat er een geheim is dat het gezin voorgoed uit elkaar kan drijven, gaat ook voor Joan de tijd tikken.

Voor mij is dit het eerste boek van Monica Haak dat ik lees, maar ik ga er zeker meer lezen. De schrijfstijl van Monica Haak spreekt meteen aan. Ze neemt je mee in het leven van Abby en Joan. Door de korte hoofdstukken, wisselende perspectieven en levensechte emoties is het onmogelijk om te stoppen met lezen.

Abby en Joan zijn hele verschillende personages. Ze hebben een ander leven, maar lopen tegen dezelfde dingen aan. Door Abby en Joan in hun dagelijks leven te volgen, leef je intens met hen mee. Zeker door de gedetailleerde schrijfstijl van Monica Haak roept het verhaal ook emoties bij jezelf op. Omdat de personages zo verschillend zijn, zijn sommige elementen ook herkenbaar.

‘Donkere wolken vol confetti’ is een young adult die alle jongeren zouden moeten lezen. De thema’s die in het boek besproken worden, zijn gegrepen uit het leven van jongeren. Relaties, verantwoordelijkheid, zelfvertrouwen, mentale gezondheid, verdriet en liefde. Alles komt aan bod en wordt op een respectvolle en aangrijpende wijze beschreven.

Het is een boek dat je laat zien dat er hoop is, hoe jezelf sterker in je schoenen kan staan en wat vriendschap kan betekenen. Het is een waardevol verhaal dat je laat zien dat je nooit alleen bent.

Monica Haak heeft een diepe indruk op mij gemaakt met haar boek. ‘Donkere wolken vol confetti’ krijgt van mij ****,5!

Bedankt voor het recensie-exemplaar Uitgeverij De Fontein.

NB: Dit boek heb ik ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books