Het Franse geheim!

Loraines_books 09 augustus 2024
‘Het Franse geheim’ is absoluut het beste boek dat ik tot nu toe van Karen Swan heb gelezen.

Midden in Parijs wordt een verlaten appartement vol kunst gevonden. Kunsthandelaar Flora wordt gevraagd de kunst te inventariseren. Terwijl ze in de geschiedenis duikt om dit mysterie te ontrafelen, komt ze er al snel achter dat het verhaal nog veel groter is dan ze dacht. Ondertussen heeft ze te maken met de waarschijnlijke erfgenamen. De norse Xavier lijkt vastbesloten om haar buiten de familiezaken te houden.

Vrijwel direct zat ik in het verhaal. Karen Swan weet elk hoofdstuk heel spannend te eindigen. Je kunt niet wachten om door te gaan in het volgende hoofdstuk. De verhaallijn is vooral gericht op het mysterie dat Flora probeert te ontrafelen. Je krijgt steeds kleine beetjes informatie en je probeert zelf de puzzel te leggen.

De romantiek staat op een laag pitje in dit verhaal. Persoonlijk vond ik dit niet erg. Het gaf het verhaal de ruimte om vooral de focussen op het mysterie en de gevolgen die de tweede wereld oorlog op een aantal personages heeft gehad. Het verhaal haalt dan ook diverse beladen onderwerpen aan. De gevolgen en het leven tijdens de tweede wereld oorlog komen uitvoerig aan bod.

De plotwendingen in het boek zag ik absoluut niet aankomen. Karen Swan heeft alles tot in de puntjes uitgewerkt en oog voor detail. Je blijft als lezer geboeid.
Zelf ben ik niet perse geïnteresseerd in kunst, maar dit verhaal bleef me steeds boeien. De kunst in combinatie met de geschiedenis bleek een geweldige setting voor het verhaal.

Ik ben door ‘Het Franse geheim’ heen gevlogen. De personages zijn leuk, de verhaallijn is mysterieus en als lezer wordt je meermaals verrast.

Het boek krijgt van mij dan ook ****!

Bedankt voor het recensie-exemplaar Xander Uitgevers.

NB: Dit boek heb ik ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books