Het kleine hotel onder het noorderlicht!

Loraines_books 02 september 2024
Ga samen met Lucy mee naar het sprookjesachtige IJsland.

Nadat zowel haar relatie als haar carrière op de klippen zijn gelopen, wil Lucy nog maar één ding: weg uit Groot-Brittannië. Als zich een kans aandient om hotelmanager te worden in IJsland, zegt ze dan ook meteen ja. De borrelende bronnen en besneeuwde gletsjers zijn geen verrassing, maar dat er bij het hotel een bijzonder sexy Schotse barman is inbegrepen, had ze nou weer niet verwacht!

Toen ik net wilde beginnen met lezen zag ik dat ‘Het kleine hotel onder het noorderlicht’ onderdeel is van de Romantic Escapes serie. Gelukkig is het boek prima los te lezen.

Door de schrijfstijl kost het je even wat tijd om in het verhaal te komen. Het verhaal is vanuit de derde persoon geschreven. Hierdoor voel je een afstand tot Lucy en haar leven. Het kan ook wat verwarrend worden, omdat je Lucy’s gedachtegang niet altijd kunt volgen.

De sfeer in het verhaal is geweldig! Julie Caplin neemt je echt even mee naar IJsland. Ze laat je kennismaken met de omgeving, de lokale lekkernijen en gebruiken. Het is zo leuk dat je naast Lucy en Alex ook kennis maakt met de andere medewerkers in het hotel. De vriendschap en saamhorigheid dragen alleen maar bij aan de fijne sfeer van het verhaal.

De verhaallijn heeft een vleugje mysterie. Je krijgt het gevoel dat Lucy niet het achterste van haar tong laat zien. Je blijft dan ook geïnteresseerd in het verhaal en wil weten wat er in het verleden met Lucy is gebeurd.

Op het einde kom alles echter heel snel tot een conclusie, waardoor niet alles logisch aanvoelt. Er had meer aandacht mogen zijn voor de gevoelens en emoties van Lucy en Alex. Het was nu erg gehaast.

‘Het kleine hotel onder het noorderlicht’ is een leuke feelgood alleen was de schrijfstijl niet mijn favoriet.

Het boek krijgt van mij ***.

Bedankt voor het recensie-exemplaar Boekhandel Krings.

NB: Dit boek heb ik ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books