Het perfecte stel!

Loraines_books 15 augustus 2024
Ruth Ware heeft weer een steengoede thriller geschreven.

Lyla gaat met haar vriend Nico naar een tropisch eiland voor de opname van een nieuw realityprogramma. De regels van ‘Het perfecte stel’ zijn simpel: vijf stellen moeten zich op het eiland staande zien te houden, wie overblijft wint. Maar dan legt een tropische storm het contact met de buitenwereld plat en moeten de vijf koppels ineens echt zien te overleven. Terwijl de spanningen oplopen, realiseert Lyla zich dat iemand dit spel wel heel serieus neemt, een spel op leven en dood…

‘Het perfecte stel’ heeft een meeslepende verhaallijn. Je vormt eigen scenario’s en vraagt je af wie te vertrouwen is en wie niet. Elk hoofdstuk eindigt zo spannend dat je wel door moet met de volgende.

Lyla leer je het beste kennen in het boek. Ze is down to earth, en juist met die mentaliteit kun je haar ervaringen op het eindland goed volgen. Naast Layla leer je ook de andere deelnemers van het spel kennen. De een net iets beter dan de ander. De diversiteit in personages zorgt voor een interessante dynamiek. Je kunt je direct een voorstelling maken van de omstandigheden op het eiland.

Tijdens het lezen krijg je al snel een onheilspellend gevoel. Door verschillende gebeurtenissen en opmerkingen wordt dit gevoel alleen maar versterkt. ‘Het perfecte stel’ is een thriller dat je in zijn greep houdt.

Op het einde werd het voor mij iets te ver gezocht. Er werden nog extra zaken bijgehaald waardoor het te veel werd. Het verhaal was juist een mooi geheel, maar door er extra wendingen aan toe te voegen werd het onnodig verwarrend.

Ik heb genoten van ‘Het perfecte stel’ en kan je zeggen dat ik toch heel anders naar tv-shows op een onbewoond eiland ben gaan kijken. Ik zal in ieder geval zelf nooit mee doen, zeker na het lezen van dit verhaal.

Het boek krijgt van mij ****!

Hoe mooi is deze editie! LS Amsterdam heeft er weer een prachtige uitgave van gemaakt.

Bedankt voor het recensie-exemplaar LS Amsterdam.

NB: Dit boek is een recensie-exemplaar dat ik heb ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books