Het ultieme spel!

Loraines_books 28 augustus 2024
Jennifer Lynn Barnes laat je hersens weer kraken met deze raadsels.

Welkom bij het Ultieme Spel, een jaarlijkse wedstrijd georganiseerd door miljardair Avery Grambs en de vier beruchte Hawthorne-broers. Het spel is ontworpen om iedereen een eerlijke kans te geven op roem en rijkdom. Sommige spelers doen mee voor die geldprijs, andere voor macht. Weer anderen hebben zo hun eigen redenen. En ieder van hen heeft geheimen. Te midden van alles staat Grayson Hawthorne, die een onmisbare rol speelt in het spel van dit jaar. Als de spanning oploopt en de uitdagingen de kandidaten tot het uiterste drijven, wordt algauw duidelijk dat niet iedereen volgens de regels speelt.

Jennifer Lynn Barnes weet het verhaal weer geweldig in elkaar te zetten. Alles sluit perfect op elkaar aan en is onderling verbonden met elkaar. Hoe ze dit allemaal op papier weet te zetten geen idee, maar petje af. Ook een groot compliment voor de uitgeverij Blossom Books en de vertaler. Ook in de vertaling blijven de raadsels logisch.

In ‘Het ultieme spel’ leren we nieuwe personages kennen. Gelukkig vangen we ook een glimp op van de familie Hawthorne. Jennifer Lynn Barnes neem de tijd om de nieuwe personages aan je voor te stellen. Niet alles wordt direct prijsgegeven, er blijft een mysterieuze sfeer om de personages heen hangen. Doordat het verhaal vanuit verschillende perspectieven wordt verteld leer je een aantal personages een stuk beter kennen.

In deze serie vond ik de raadsels wel een grotere rol spelen dan in de voorgaande serie over de Hawthorne broers. Je moet goed opletten tijdens het lezen, want je mag geen antwoord over het hoofd zien. Het is een boek dat je aandachtig moet lezen om alles goed te kunnen begrijpen.

Jennifer Lynn Barnes maakt je heel nieuwsgierig naar de rest van de serie. Door een aantal plotwendingen kun je niet wachten om verder te gaan in het volgende deel. Ik hoop dat we daar snel van kunnen genieten.

‘Het ultieme spel’ krijgt van mij ****!

Bedankt voor het recensie-exemplaar Blossom Books

NB: Dit boek heb ik ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books