Je brein op orde

Loraines_books 13 september 2024
Een interessant boek over de werking van je brein en geheugen.

Flaptekst:
In ‘Je brein op orde’ geeft neurowetenschapper Boris Konrad direct bruikbare tips en trucs voor een beter geheugen en meer rust en focus in je brein. Hij leert je onder meer geheugen- en stressmanagementtechnieken. Ook laat hij zien hoe je met het inzetten van mindfulness makkelijk meer grip krijgt op je brein. Daarnaast krijg je tools om technologische ontwikkelingen, zoals ChatGPT, op een positieve manier te benutten om je geheugen, concentratie en focus te versterken, zelf slimmer te worden en meer rust en ruimte in je hoofd te ervaren.

Boris Konrad heeft een duidelijke en toegankelijke schrijfstijl. Hij legt alles tot in de puntjes uit en maakt gebruik van voorbeelden.

De volgorde van hoofdstukken is erg prettig. Alles is onderverdeeld in overzichtelijke paragraven. De onderwerpen die aan bod komen zijn helder uitgelegd.

Door de hoofdstukken op te delen in theorie, voorbeelden, oefeningen en weetjes is het boek dynamisch.
Het boek is dan ook zeker een eyeopener. Vooral de hoofdstukken over de gevolgen van stress en het gebruik van AI waren voor mij interessant. Ik heb ook echt het gevoel nieuwe dingen geleerd te hebben.

Door de verhelderende uitleg ben je ook gemotiveerd om zelf met de oefeningen en opdrachten aan de slag te gaan. Als liefhebber van structuur is het heel fijn dat Boris Konrad je een oefenschema meegeeft. Zo kun je meteen gebruik maken van de kennis die je hebt opgedaan tijdens het lezen. Het geeft je een houvast en motiveert je om met je opgedane kennis aan de slag te gaan. Dit maakt het ook heel laagdrempelig. Het schema is al voor je gemaakt, je hoeft alleen nog maar tijd te maken om de oefeningen uit te voeren.

Ik heb veel nieuwe dingen geleerd! Het is ook zeker een boek dat ik er vaker bij ga pakken. ‘Je brein op orde’ krijgt van mij ****!

Bedankt voor het recensie-exemplaar AmboAnthos.

NB: Dit boek heb ik ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books