Letterlijk de klos

Loraines_books 20 oktober 2024
Een hartverwarmend boek dat voor de echte boekenliefhebber voelt als thuiskomen.

Na een succesvolle carrière en een gestrande relatie in New York City, gaat modejournalist Maria terug naar haar roots in Den Haag. Het lukt haar niet om werk te vinden in haar vakgebied en daarom solliciteert ze op aanraden van een vriendin bij een boekhandel in hartje Hofdstad. Maria gaat op gesprek en kan meteen beginnen. Het werk blijkt al snel een stuk meer om het lijf te hebben dan Maria dacht. Dat maakt haar baan zowel interessant als uitdagender. Wat het ook erg uitdagend maakt, is dat beide eigenaren op hun eigen manier wel erg leuke mannen zijn.

Renée Olsthoorn heeft een hele fijne, liefdevolle, schrijfstijl. Je kunt niets anders dan het verhaal lezen met een hele grote glimlach op je gezicht.

In het verhaal ligt er een focus op de personages, hun karakters en motivaties. Maria en Jim voelen direct aan als echte mensen. Je leeft met ze mee, moedigt ze aan en heel soms wil je ze een schop onder hun kont geven. Kortom Renée Olsthoorn neemt je meteen mee in het leven van haar personages.

De setting van dit boek is perfect gekozen! Er is niets beter dan een boek dat zich afspeelt in een boekhandel. Er is veel aandacht besteed aan de beschrijving van de setting en sfeer. Daardoor zie je alles tijdens het lezen direct voor je gebeuren.

De verhaallijn is leuk en dynamisch. Mede door de wisselende perspectieven krijg je steeds een nieuwe kijk op het verhaal.

Het verhaal is een echte slowburn. De romantiek is aanwezig in het verhaal, maar mocht van mij een iets prominentere rol krijgen. Soms viel het wat in herhaling en haalde het de vaart uit het verhaal.

Als boekenliefhebber moet je ‘Letterlijk de klos’ lezen! Een boekhandel, boeken, vriendschap, liefde en nieuwe kansen vormen de perfecte setting voor een heerlijk romance verhaal.

Het boek krijgt van mij ****!

Bedankt voor het recensie-exemplaar AprilBooks.

NB: Dit boek heb ik ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books