Mijn hart in jouw handen!

Loraines_books 17 juli 2024
Vandaag mag ik de blogtour afsluiten van ‘Mijn hart in jouw handen’.

Esmeralda runt met veel plezier haar cadeauwinkel De Smaragd. Wanneer haar vroegere crush Mark de winkel binnenstapt, zet dat haar wereld op zijn kop. Voor Mark geldt hetzelfde, al zit hij daar helemaal niet op te wachten. Er bloeit iets op tussen de twee, al kan de timing niet slechter. Esmeralda’s leven staat op het punt in een heftige achtbaan te veranderen, dus houdt ze een relatie op afstand. Maar is haar hart daar wel bij gebaat?

Esmeralda is een bewonderenswaardig personages. Je krijgt direct ontzag voor haar door haar positiviteit, doorzettingsvermogen en haar gevoel voor donkere humor. Ze is een personage dat je niet anders dan in je hart kunt sluiten.

Ook Mark is een heerlijk personage om over te lezen. Je leert hem steeds beter te doorgronden, zeker als ook zijn emoties naar de voorgrond treden.

Door de wisselende perspectieven is het een verhaal dat fijn wegleest. Je komt steeds meer te weten over de personages en hun leven. Hierin wordt zeker de ruimte genomen om de kwetsbare momenten te beschrijven, maar even vaak is er plek voor humor. Het zijn zware onderwerpen die besproken worden, maar het wordt nooit te zwaar. Marieke Douwes weet perfect hoe ze deze balans moet vinden zonder afbreuk te doen aan de emoties.

Marieke Douwes heeft een hele fijne schrijfstijl. Ze weet je betrokken bij het verhaal te houden, je aan het lachen te maken en ook af en toe een brok in je keel te laten wegslikken. Je wordt Esmeralda en Marks’ grootste supporter. Juist omdat je zo onderdeel van hun verhaal wordt.

‘Mijn hart in jouw handen’ is een prachtig verhaal waar de liefde vanaf spat! Ik kan dan ook alleen maar zeggen; ga dit boek lezen! Zowel de inhoud, als de uitgave van dit boek zijn perfect!

Het boek krijgt van mij dan ook *****!

Bedankt voor het recensie-exemplaar en dat ik mee mocht doen aan de blogtour Zomer & Keuning.

NB: Dit boek heb ik ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books