Beste boek van 2024!

Loraines_books 02 oktober 2024
Nicole Schelling heeft zichzelf meer dan overtroffen. ‘Mijn Monster’ is een uniek, prachtig geschreven verhaal dat een diepe indruk op je maakt.

Noëlla houdt zichzelf voor dat ze haar leven prima op orde heeft. Maar diep in haar schuilt een duister geheim, dat haar steeds meer in zijn greep krijgt. Haar worsteling is zo groot dat ze zich willens en wetens in een wereld stort waarvan ze weet dat die haar demonen tot leven zal wekken. Hoe dieper ze gaat, hoe meer ze in tweestrijd raakt: springt ze of vlucht ze? Maar op het moment dat het monster dat ze al jaren zo diep heeft weggestopt, recht voor haar neus staat, heeft Noëlla geen keus meer. Er is geen weg meer terug.

Sinds mijn kennismaking met de boeken van Nicole Schelling ben ik al fan van haar werk. Alle boeken die ik tot nu toe van haar heb gelezen vond ik geweldig, maar ‘Mijn Monster’ is toch wel van een heel nieuw level. Ik zat direct in het verhaal en leefde intens mee met Noëlla en Jason.

Nicole Schelling maakt een taboe onderwerp bespreekbaar en doet dit op prachtige wijze. De emoties en gevoelens komen bij je binnen en maken iets bij je los. Je leert Noëlla en Jason begrijpen en doorgronden. De emoties zijn rauw en prachtig werven met de personages. Je kunt de personages in hun keuzes volgen. Door de afwisselende perspectieven kom je als lezer ook heel dichtbij de personages. Het voelt alsof je even in hun hoofd mag kruipen.

De spanning in het verhaal is op verschillende momenten aanwezig. De erotische spanning zorgt ervoor dat de chemie van de pagina’s afspat. Daarnaast heeft het boek ook een duister randje dat je op je puntje van je stoel laat zitten. Plotwendingen weten je meermaals te verrassen. Je kunt onmogelijk stoppen met lezen.

Nicole Schelling heeft mijn verwachtingen meer dan overtroffen. Ik kan niet wachten op het volgende deel.
‘Mijn Monster’ krijgt van mij absoluut *****!

Mijn favoriete boek van 2024!

Bedankt voor het recensie-exemplaar Octoberbooks.

NB: Dit boek heb ik ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books