Powerless!

Loraines_books 16 september 2024
Een geweldige romantasy! Ik ben verliefd!

In het koninkrijk Ilya zijn alleen mensen met uitzonderlijke gaven welkom ...
De Elites kregen deze speciale krachten nadat ze de pest hadden overleefd. Maar niet iedereen werd sterker, sneller of slimmer. Sommige mensen bleven onbenullig, een Nul.
Paedyn Gray is zo’n Nul, die ongemerkt tussen de Elites probeert te leven. Als ze per ongeluk een van Ilya’s prinsen redt, wordt ze geselecteerd voor de Zuiveringsproeven, een levensgevaarlijke wedstrijd waarin Elites het tegen elkaar moeten opnemen. Als Paedyn niet tijdens de proeven door haar tegenstanders gedood wordt, zal de prins – die ze veel leuker vindt dan ze wil toegeven – dat zeker doen als hij erachter komt wat ze is… een doodgewone Nul.

Lauren Roberts neemt je meteen mee in de wereld van Paedyn. Ze weet precies hoe ze een nieuwe wereld moet creëren en hoe ze je hier onderdeel van kan maken. Door haar oog voor detail, beschrijving van de sfeer en geweldige uitwerking van de personages vlieg je door het boek heen.

Door het hele boek voel je een spanning tussen Paedyn en Kai. Het is een echte slowburn. Je irriteert je soms aan de personages, leeft met ze mee en voelt de liefde. Kortom een boek dat allemaal gevoelens bij je losmaakt. Dat laat alleen maar zien hoe goed Lauren Roberts kan schrijven. Je wordt echt onderdeel van het verhaal.

‘Powerless’ is vlot geschreven. Aan actie, spanning en sensatie geen gebrek. Je blijft met je aandacht bij het verhaal en het boek laat je niet los. Zelfs als je hem uit hebt gelezen blijf je met je gedachten bij het boek.

Het enige minpuntje vond ik de slowburn, deze was erg slow… Er had van mij iets meer romantiek in het verhaal mogen zitten. Nu miste ik soms een conclusie.

Ik heb genoten van ‘Powerless’ en kan niet wachten op het volgende boek. Paedyn en Kai hebben een plekje in mijn hart veroverd en ik kan niet wachten om te lezen hoe hun verhaal verder gaat. Ik kijk er al naar uit!

‘Powerless’ krijgt van mij ****,5.

Bedankt voor het recensie-exemplaar Boekhandel Krings.

NB: Dit boek heb ik ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books