Valse vrouw!

Loraines_books 04 september 2024
Een geweldig geschreven, spannende thriller vol onverwachte wendingen.

Olive is alleen aan het eten in een restaurant als een onbekende vrouw bij haar aan tafel komt zitten. Het brengt Olive flink van haar stuk als deze onbekende claimt haar vrouw te zijn. Maar Olive heeft de behoefte om haar hart te luchten, en bij wie beter dan een onbekende. Ze had kunnen weten dat deze ontmoeting niet zo toevallig is als het lijkt. Want er blijkt een reeks verdwenen vrouwen te zijn die allemaal verband houden met haar echtgenoot. En wanneer de ochtend aanbreekt is Olive de laatste van die reeks…

‘Valse vrouw’ was voor mij het eerste boek dat ik las van Sharon Bolton, maar ik weet zeker dat er veel meer gaan volgen. Wat een fijne schrijfstijl, sterke verhaallijn en onverwachte wendingen. Ik ben fan!

Je bekijkt het verhaal vanuit verschillende invalshoeken. Dit geeft je als lezer een breed perspectief en veel ruimte voor speculatie. Je bekijkt niet alleen het verhaal van Olive, maar maakt ook het politieonderzoek van dichtbij mee.

De personages maken allemaal op hun eigen manier indruk op je. Over sommige heb je je oordeel al vrij snel klaar, maar gaandeweg het verhaal begin je aan je eigen beoordelingsvermogen twijfelen.

Het verhaal heeft verschillende facetten, je volgt niet alleen het verhaal van Olive. Je duikt in het verleden en ziet langzaam het complete plaatje vorm krijgen. Maar ook dan geldt… is alles wel wat het lijkt.

Je wordt in het verhaal gezogen en gaat ook echt meeleven met de personages. De spanning zorgt ervoor dat je niet kunt stoppen met lezen. Het verhaal wilt je maar niet loslaten. Je blijft zoeken naar mogelijk verklaringen.

Sharon Bolton maakte soms uitstapjes in het verhaal die niet perse relevant waren voor de verhaallijn. Het voelde overbodig en had geen toegevoegde waarde voor het verhaal. Dat was jammer.

Na het lezen van ‘Valse vrouw’ kan ik maar één ding zeggen, Sharon Bolton heeft er een nieuwe fan bij!

‘Valse vrouw’ krijgt van mij ****,5.

Bedankt voor het recensie-exemplaar AW Bruna.

NB: Dit boek heb ik ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books