Vermist op Red River Road

Loraines_books 07 oktober 2024
Een spannende thriller vol met plotwendingen.

Een jaar geleden verdween Phoebe spoorloos aan de afgelegen Coral Coast van Australië. Haar zus Katy weigert haar op te geven. Met de socialmedia-accounts van haar zus als leidraad, volgt Katy Phoebes weg terug. Welke aanwijzing heeft de politie gemist? En was ze wel zo gelukkig als haar posts deden vermoeden?
Dan komt Beth op haar pad, een jonge vrouw op de vlucht voor een duister verleden. De vrouwen trekken het ruige achterland in om te achterhalen wat er met Phoebe is gebeurd. Een adembenemende plek, maar mogelijk dodelijk…

Toen ik begon met lezen viel de mysterieuze ondertoon van het verhaal meteen op. Tijdens het lezen heb je altijd het onderliggende gevoel dat er iets niets klopt, maar je kunt er je vinger niet op leggen. Je interesse is dan ook direct vanaf pagina één gewekt.

Het verhaal wordt verteld vanuit verschillende perspectieven. Waar deze je veel nieuwe inzichten bieden tijdens het lezen, is het op momenten ook erg verwarrend. Je probeert een rode draad te vinden, maar niet alles is even duidelijk. Katy, Beth en Wyatt hebben ieder hun eigen kijk op de werkelijkheid en je weet niet wie je moet geloven.

Anna Downes weet de spannende sfeer goed op papier te zetten. De plotwendingen zijn uitmuntend en ik zag ze absoluut niet aankomen. Waren ze een tikkeltje vergezocht? Zeker. Vond ik dat erg? Nee. Anna Downes heeft mij verrast. Wel hadden de plotwendingen iets meer uitgewerkt mogen worden. Nu kwam alles wel heel snel tot een conclusie.

‘Vermist op Red River Road’ is een spannende thriller waarin niets is wat het lijkt. Je moet wel je aandacht goed bij het verhaal houden om de clou ook te kunnen begrijpen.

Na het lezen blijf je nog met wat vragen achter, dus ik hoop dat we nog antwoorden krijgen in de volgende boeken van Anna Downes.

‘Vermist op Red River Road’ krijgt van mij ***,5!

Bedankt voor het recensie-exemplaar Uitgeverij De Fontein.

NB: Dit boek heb ik ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books