Verscheurde zielen.

Loraines_books 16 september 2024
Wat een rauw, prachtig én krachtig verhaal! Absoluut het beste deel in de serie tot nu toe!

Asya heeft het gevoel niet meer terug te kunnen naar haar familie. Na alles wat ze de afgelopen tijd heeft meegemaakt heeft ze niet het gevoel ooit weer zichzelf te kunnen zijn. Tot ze een man ontmoet die haar geneest van haar angsten en littekens. Hij zet haar terug in elkaar, stukje bij beetje.
Pavel houdt mensen altijd op afstand. Tot hij haar ontmoet. Zij is alles wat hij nodig heeft. Alleen is ze niet de zijne om te houden of lief te hebben. Kan zijn verscheurde ziel leren zonder haar te leven?

Soms heb je van die boeken waarbij je meteen verliefd wordt op de personages. Dat is bij ‘Verscheurde zielen’ ook zo! Asya en Pavel weten ieder op hun eigen manier indruk op je te maken.

Door de wisselende perspectieven bekijk je het verhaal door hun ogen. Neva Altaj weet de juiste woorden te gebruiken om gevoelens bij je los te maken. Zowel het verhaal van Asya als Pavel is op zijn eigen manier hartverscheurend. De auteur neemt de tijd om dieper op hun verleden in te zoomen en laat niets onbesproken. Dit kan soms erg indrukwekkend zijn. Het boek heeft ook niet zonder reden een trigger warning.

Ondanks de zware onderwerpen, blijft Neva Altaj ze met respect bespreken. Dat geeft het verhaal ook meteen zijn kracht. De personage zijn eerlijk tegen elkaar en dagen elkaar uit, maar je ziet ook de motieven van waaruit ze dat doen. De liefde tussen Asya en Pavel is duidelijk aanwezig.

Hoewel onvoorwaardelijke liefde de boventoon voert, blijft het natuurlijk een dark romance en ontbreekt de spanning niet. De gebeurtenissen in het verhaal volgen elkaar dan ook in rap tempo op. Stoppen met lezen is gewoon onmogelijk.

‘Verscheurde zielen’ heeft de perfecte afwisseling tussen romance en spanning. Je emoties worden alle kanten op gegooid.

Ik vond het een prachtig verhaal en geef hem dan ook *****!

Bedankt voor het recensie-exemplaar Sisterspress.

NB: Dit boek is een recensie-exemplaar dat ik heb ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books