Vleugelvrij

Loraines_books 26 augustus 2024
Dankzij de fijne schrijfstijl van Suzanne van Bilderbeek had ik ‘Vleugelvrij’ ook weer zo uit!

(Pas op voor spoilers als je deel 1 en 2 nog niet gelezen hebt).

Terug in Amsterdam heeft Alessa niet alleen heimwee naar Matthew, maar ook naar Florida. Om zich uiteindelijk te kunnen vestigen, moet ze eerst onopgeloste zaken afhandelen. Door een onverwachte wending uit het verleden ziet Alessa in dat haar pad leidt naar een ander continent. Kan Alessa het aan om meer van zichzelf en haar verleden te leren kennen, en de waarheid onder ogen te komen, met enkel Matthews hulp op flinke afstand?

Suzanne van Bilderbeek heeft een hele fijne schrijfstijl. Haar schrijfstijl is toegankelijk en leest vloeiend. Je vliegt door de hoofdstukken heen en de auteur weet je aandacht vast te houden. Ze weet op de juiste momenten te wisselen van perspectief. Zo kun je de situatie vanuit beide kanten bekijken.

Kleine Maddy steelt ook in dit deel weer de show. Wat heb ik weer moeten lachen om haar opmerkingen.

Alessa is een personage dat niet altijd even makkelijk te doorgronden is. Suzanne van Bilderbeek probeert je een alomvattend beeld van haar te geven, maar toch kun je Alessa niet altijd volgen in haar keuzes.

Aan spice absoluut geen gebrek in het verhaal. Suzanne van Bilderbeek weet hoe ze de chemie tussen Alessa en Matthew van de pagina’s moet laten spatten. Hierdoor kreeg ik wel soms het gevoel dat het tussen de personages vooral om lust draait en de liefde niet altijd de ruimte krijgt.

De laatste paar hoofdstukken van het boek voelde gehaast. Terwijl dit juist, voor mijn gevoel, cruciale momenten voor de personages waren. Van mij hadden deze hoofdstukken wat meer uitgewerkt mogen worden. Je volgt juist in de drie boeken de groei van Alessa en Matthew, en op het moment dat je denkt de uitwerking hiervan te gaan zien, gaat het ineens erg snel.

‘Vleugelvrij’ is een leuke afsluiter van de serie, al had er van mij meer diepgang opgezocht mogen worden.

Het boek krijgt van mij ***!

Bedankt voor het recensie-exemplaar April Books.

NB: Dit boek heb ik ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books