Realistische personages en herkenbare situaties!

Loraines_books 14 september 2022
Vandaag mag ik de blogtour van ‘Word volwassen, Eve Brown’ aftrappen. Dit is het derde en laatste deel in de ‘Zussen Brown’ serie van Talia Hibbert.

Eve Brown is hartstikke chaotisch. Ze weet ook nog niet wat ze met haar leven wil gaan doen. Haar ouders hebben het helemaal met haar gehad. Zij vinden dat Eve meer verantwoordelijkheid moet nemen. Eve moet van haar ouders een serieuze baan zoeken en bewijzen dat ze op eigen benen kan staan. Jacob Wayne is eigenaar van een B&B. Hij is een perfectionist en vindt het moeilijk om zaken uit handen te geven. Als Eve solliciteert op de functie van kok zijn B&B vindt Jacob het meteen maar niks. Eve is veel te chaotisch. Als Eve Jacob per ongeluk aanrijdt heeft Jacob geen andere keus. Hij heeft de hulp van Eve hardt nodig!

Het verhaal heeft een fijne opbouw. Talia Hibbert neemt eerst de tijd om de personages aan je voor te stellen. Ondanks dat we Eve al in de eerdere delen van de serie hebben gezien weten we nog niet heel veel van haar. Hier komt al snel verandering in. Je leert Eve heel goed kennen. Het komt duidelijk naar voren dat Eve nog heel erg zoekende is. Ze weet nog niet wat ze wil en vind het heel moeilijk om een keuze te maken. Jacob leren we ook heel goed kennen. Hij is zo lief!

Nadat je de personages hebt leren kennen komt de klik tussen Eve en Jacob pas naar voren. De dynamiek tussen Eve en Jacob gaat dan ook een grotere rol spelen. Het is heel grappig om te lezen hoe het chaotische karakter van Eve samengaat met het perfectionisme van Jacob.

Soms wordt er wel iets te lang stilgestaan bij bepaalde onderwerpen en situaties. Deze zijn niet altijd relevant voor het verhaal. Ik had op deze momenten graag meer gelezen over de ontwikkeling van de relatie van Eve en Jacob. Nu komt dit in het boek wel aan bod, maar is het soms nog wat vluchtig.

Richting het einde van het boek werd je steeds meer meegenomen in de denkpatronen en afwegingen die Jacob en Eve maken. Dit vond ik het leukste aan het boek. Hierdoor kun je het verhaal goed volgen en zijn de beslissingen van de personages logisch.

Talia Hibbert weet realistische personages en herkenbare situaties samen te voegen tot heerlijke verhalen!

Hoewel deel 2 in de serie mijn favoriet blijft vond ik het een leuk boek om te lezen.

‘Word volwassen, Eve Brown’ krijgt van mij ***,5.

Meer recensies van Loraines_books