Mijn hart is gestolen ♡

Lotte van den Noort 08 augustus 2021 Auteur
Hartendief is het nieuwste boek van Emma Anna en is het eerste deel van een drieluik. Ik had dit boek mogen proeflezen maar kwam helaas door alle drukte om me heen niet verder dan de eerste paar pagina's. Ik toen wel dat ik het boek wat stroefjes lezen vond. MAAR! Toen ik afgelopen week het gedrukte exemplaar kreeg en begon te lezen, was dat niet meer het geval. Het las heeeeerlijk weg! Zo zie je maar weer dat een boek schrijven niet zo 1, 2, 3 gedaan is, maar dat er heel veel moeite en energie in zit. Emma Anna heeft enorm hard gewerkt en dat is overduidelijk te lezen. Chapeau voor dit staaltje schrijf- en herschrijf werk!

Ik ben een sucker voor dit soort verhalen. No nonsense verhalen, gewoon iets wat heerlijk wegleest, waarbij je lekker kunt zwijmelen en dromen. Hartendief is zo'n verhaal. We volgen Artemis, een jonge vrouw die mee gaat op tournee van haar broers band. Daar ontmoet ze Jurre, de nieuwe bandmember en iemand die haar stoutste fantasieën op hol laat slaan. O, I loved Jurre! Wat een heerlijke man. Artemis is ook heel realistisch. Ik vind dat ze heel echt overkomt. Ze heeft haar onzekerheden, haar kwaaltjes en dat alles maakt haar menselijk. Ik ben bijna 26 en ik kon me zo goed met haar identificeren. Ja, ze is onzeker en denkt soms naïef, maar dat maakt haar juist realistisch. Mensen zijn niet perfect en Artemis is hier het voorbeeld van een goed neergepend personage.

Het einde is een echte cliffhanger. Ik ben op vakantie terwijl ik dit schrijf en ik ben nu echt van: OMG waar is de rest?! Goed gedaan, Emma Anna. Mijn favoriete auteur van eigen bodem did it again!

Meer recensies van Lotte van den Noort