Genieten van een mooie reis!

Coco en Lars organiseren een Bootcamp voor gebroken harten, een reis voor twaalf dappere singles die te voet in zes dagen de Wicklow Way Mountains zullen trotseren. Ze zullen samenwerken met een psycholoog die de wandelaars zal begeleiden en uitdagen te kijken naar hun verleden en hun toekomst om zich op die manier weer open te stellen voor de liefde.
En laat dat nou net zijn wat Isa nodig heeft, volgens de bewoners van het verzorgingstehuis waar ze werkt tenminste…. Als is Isa daarvan nog niet geheel overtuigd, maar na een impulsief besluit staat ook zij aan het begin van deze bijzondere reis.

Meteen weet ik weer dat ik de schrijfstijl van Inge van Prooijen enorm aangenaam vind. Ik zit direct in het verhaal en ze weet een sfeer neer te zetten waardoor ik me bijna onderdeel voel van deze reis. De verschillende personages die mee gaan op reis worden sterk neergezet zonder de diepte in te gaan. De hoofdpersonages Coco en Lars, maar ook Isa en Jochem, leren we wat beter kennen en het gezelschap samen zorgt voor een mooi verhaal. Want ook de bij-personages spelen in dit korte verhaal een belangrijke rol voor het geheel en met gevatte humor vlieg je door het verhaal.

‘..Kotsen is fantastisch, ik wil er geen moment van missen!’

De epiloog aan het eind maakt het verhaal compleet en zorgt ervoor dat je met een tevreden glimlach de laatste bladzijde leest.

De inzichten tijdens de reis, maar ook de reis op zich zijn mooi om te volgen, en als je in het dankwoord leest dat Inge de Wicklow Way Mountains zelf heeft bewandeld, moet ik zeggen dat ik er ook nieuwsgierig naar geworden ben. En ze verklapt ons ook nog een leuk nieuwtje waar ik nu al naar uitkijk!

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke