Hartverwarmend en vol met liefde!

Droom jij ook wel eens van je eigen biblotheek? Mijn boekenkasten staan aardig vol en het begint soms echt wel op een bibliotheek te lijken, maar wat zou ik graag een eigen kamer hebben met al mijn boeken, een lekkere fautuil om lekker in te lezen en me te verliezen in mooie verhalen…

Maar wat als je zo’n mooie bibliotheek hebt opgebouwd, speciaal voor je dochter, waarin je elk jaar op haar verjaardag een boek toevoegt met een mooie boodschap er in, maar deze mooie ruimte geruïneerd wordt? Je begrijpt dat je daar dan kapot van bent. Zo ook Sally, die haar dochter 22 jaar geleden naar Australië zag vertrekken na een flinke ruzie en haar enorm mist. Ondanks dat blijft ze de bibliotheek uitbreiden en hoop houden dat haar dochter ooit zal terug keren.

Wanneer door een ongelukje in huis de bibliotheek verwoest wordt, en Sally de hulp van haar dochter nodig heeft komt Ella terug naar huis en moeten de twee aan de nieuwe situatie wennen. Kunnen ze toch elkaar komen, of zijn ze elkaar compleet verloren?

Ik heb me totaal verloren in deze heerlijke vertelling over het leren van lessen uit het verleden, familie, liefde en vergeving. Kate Storey schrijft op mooie wijze en met mooie zinnen het verhaal van een moeder en dochter die elkaar kwijt raken en door het dagelijkse leven in beslag genomen worden. Hoop, verdriet en liefde voor de medemens, de emoties zijn voelbaar beschreven. Ik was echt bevangen door de warmte van dit verhaal, De bibliotheek vol herinneringen is echt een boek wat me zal bijblijven.

De mooie personages maken een ontwikkeling door en die groei zorgt voor een sterke opbouw in het verhaal. Wanneer alles samenvalt nader je het einde van dit harverwarmende verhaal en wil je eigenlijk nog geen afscheid nemen. Toch sluit je het boek met een glimlach en een gevoel van liefde.

‘Thuis is waar de mensen zijn van wie je houdt.’

Dit boek is een echte aanrader wat mij betreft!

‘Wees de liefde waard en ze zal komen.’

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke