Heerlijke summerread!!

Dit heerlijke zomerse boek geeft ons net dat zonnige gevoel wat we momenteel hier moeten missen..

Als Lily stopt met haar studie omdat ze veel liever kunstenaar wil worden vertrekt ze uit huis en neemt ze een baan aan als schoonmaakster. Ze trekt in een leegstaand strandhuis maar krijgt daar onverwacht bezoek van Cecilia.

Cecilia is de eigenaresse van dit huis en heeft een jaar geleden haar man verloren. Om te ontkomen aan haar verjaardagsfeest dacht ze tot rust te komen in Cape Cod en herinneringen op te halen. De twee vrouwen raken bevriend met elkaar een wanneer de kleinzoon van Cecilia ook arriveert in het strandhuis brengt dat wat te weeg…

Ook lezen we stukken vanuit Kirsten, Cecilia’s dochter, die nog veel verdriet heeft van het verlies van haar vader en niet weet of ze nog gelukkig is in haar huwelijk.

Deze mooie karakters maken Die zomer met jou een verhaal waarin je meegesleept wordt en wat je niet meer weg wilt leggen. Ze brengen allemaal hun eigen verhaal, mooi op zich zelf, maar nog mooier wanneer ze samen komen. Sarah Morgan weet de personages realistisch neer te zetten en het verhaal een diepere laag te geven. Haar beeldende schrijfstijl zorgt ervoor dat we ons een beeld kunnen maken bij Cape Cod, een plek die ik best wel eens zou willen bezoeken en waar ik het zomerse gevoel helemaal door voelde.

Met een mooie opbouw komen onderwerpen als vriendschap, rouw, eenzaamheid, op zoek zijn naar jezelf en de plek in je leven aan bod. De schrijfster weet deze samen te pakken in een bijzonder verhaal vol waardevolle gesprekken en vriendschappen met een verrassend plot.

Die zomer met jou is een heerlijke feelgood vol emoties en tweede kansen. Een feelgood die ons laat zien dat geluk in kleine dingen zit. Lekker om bij weg te dromen en even helemaal te vergeten dat het hier gewoon steeds regent!

Een echte summerread!! (nu ik deze recensie schrijft begint de zon te schijnen, toeval?)

‘Het is nooit te laat voor een tweede kans op liefde...’

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke