alles is liefde…

De schrijfstijl van Brenda is helemaal waar ik van hou. Met een vlotte pen, leuke woordspelingen (passend bij het kattenthema) en heel veel directe humor brengt ze wederom een feelgood die warmte brengt in je hart. De boodschap dat je mag zijn wie je bent en dat schaamte en angst nooit de overmacht mogen krijgen is zo voelbaar in dit mooie verhaal waarin je de liefde voelt in alle kleuren! Wat heb je dat mooi gedaan Brenda!

En net zoals Sascha ben ik ook een keuzestresskip en dat maakt dat ik veel moeite heb met het kiezen van de goede woorden om te beschrijven hoe fijn jouw nieuwe boek is!

Kiezen of Delen is een heerlijke feelgood over (tweede) kansen, liefde in alle soorten en maten en onverwachte vriendschappen.

Sascha werkt inmiddels al weer een tijdje in het Kattencafe Negen levens, samen met haar zussen. Ze kan niet wachten op de dag dat ze er bedrijfsleider zal worden en hoopt dan ook dat dat moment snel hier zal zijn. Haar liefdesleven gaat niet zo over rozen en haar laatste date draait op niks uit. Als dan ook nog haar beste vriendin met haar vriend vertrekt voor een prachtige reis is ze op zoek naar wat nieuwe lichtpuntjes. Zal ze die vinden bij haar nieuwe huisgenoot? Of misschien bij de mooie en spontane Nena, die als opvang dient voor een van haar lievelingskatten Mr Bond? Ondanks dat kiezen al nooit Sascha’s sterkste punt is, komt ze nu voor een onmogelijke keuze te staan. Voor wie moet ze kiezen? Wie of wat maakt haar gelukkig?

O en wat Cyndi Lauper, Harry Styles en Taylor Swift er mee te maken hebben dat mag je zelf gaan ontdekken!

Sascha is een lieve meid die geniet van haar leven, haar liefde voor katten en Harry Styles. In de liefde heeft ze nog minder geluk gehad, maar wat heeft deze meid veel ruimte in haar hart. Een karakter waar mee voelt en lacht! Ook de andere personages zijn mooi neergezet door Brenda. De zussen van Sascha zijn lekker typische grote zussen. En bij Nena en Leander (meneer vouwfiets) voelde je de spanning. Dit moeten mooie mensen zijn!

Dat katten een grote rol spelen mag wel duidelijk zijn, maar ik heb gelachen om alle namen die voorbij kwamen. Ondanks dat ik niet perse een kattenmens ben hebben Ronja en Mr Bond wel een plekje in mijn hart gekregen. En “Stop daar mee” en “Hey, niet doen” zou ik ook wel eens willen ontmoeten! En zo’n vriendin als Didi, een certified catlady, zou ik dan ook wel kunnen gebruiken.

Dat Brenda kan schrijven over de liefde is wel duidelijk en dat humor haar wapen is merk je al snel. De gevatte dialogen en heerlijke vergelijkingen maken je regelmatig aan het lachen.

‘Met de souplesse van een rolmops met drie flessen tequila achter de kiezen, draai ik me om.’

Dankjewel Brenda voor je heerlijke verhaal met een prachtige boodschap. Zoals Harry Styles zegt; ‘Treat people with kindness.’ En zo zou het moeten zijn…… ALLES IS LIEFDE!

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke