Mbappe is de beste!

Simon Mugford schreef de serie, waarin je ook voetbalhelden als Ronaldo, Virgil , Messi en Martens beter leert kennen. Een reeks vol weetjes, records en verhalen. Geweldig voor de echte voetbalfans. Dan Green heeft ervoor gezorgd dat dit boek nog leuker wordt voor de jonge lezer en zijn illustraties maken een feest van dit boek. De teksten zijn gedrukt in verschillende lettertypes en lettergroottes waardoor sommige stukken er echt uit springen.

In Mbappé is de beste leer je hem beter kennen. Mbappé is een supersnelle Franse aanvaller en hij speelt in de spits. Hij is een van de snelste spelers ter wereld. Hij scoort vaak en kent trucjes zoals de superschaar. Wist jij dat hij 112 miljoen volgers heeft op instagram? Of hoeveel goals hij scoorde voor Paris Saint-Germain?? Of hoevaak hij de Franse beker heeft gewonnen? Misschien ben jij een echte kenner, maar ik wist deze dingen niet, dus vond het erg leuk om te lezen.

Door de korte, vattende teksten en de flitsende illustraties leren we steeds meer over deze populaire voetballer. Uitspraken van andere voetballers over Mbappé, weetjes, belangrijke data en heel veel info, het komt allemaal voorbij.
Door de vormgeving van het boek is het boek aantrekkelijk voor jonge lezers, zelfs als ze niet van lezen houden, maar wel van voetbal. Je blijft interessante weetjes lezen zonder dat je lange lappen tekst moet lezen. Je hoeft het boek ook niet van voor naar achteren te lezen, maar je kan gewoon lezen wat je interessant lijkt.

Zoals altijd vind je helemaal achterin het boek een Quiz. 10 vragen over Mbappé, en meteen een check of je wel goed opgelet hebt tijdens het lezen. Ook worden er achterin nog wat begrippen uitgelegd en daarmee maakt Mbappé de beste is een geweldig boek voor grote voetbalfans! Zelfs voor kinderen die misschien niet zo van lezen houden..

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke