Spannende novelle, pak dit boek op en geniet!

Als de grens tussen fantasie en werkelijkheid verdwijnt

Kristian is met zijn beste vriend Marcel aanwezig op het Castlefest. Marcel draagt vol trots zijn Viking outfit en geniet van het zwaardvechten. Kristian geniet ook van het festival maar is er vooral naartoe gegaan omdat ook Luna meeging. Luna en Sterre zijn hartsvriendinnen en ook zij genieten van het grootste fantasyfestival van Europa in mooie wickerjurken. Aan het eind van het festival zal de Wickerman verbrand worden, een ritueel waarbij je een offer kunt brengen wat samen met de Wickerman zal verbranden. Wanneer Luna op de ochtend van het ritueel niet in haar tent is, lijkt ze verdwenen te zijn. Sterre en Kristian maken zich zorgen, wat voor vreemds is hier gaande?

Deze novelle is niet zomaar een spannend verhaal, maar brengt ons ook veel informatie over bijvoorbeeld het Castlefest. Een bestaand evenement, al is dit verhaal geheel fictie. Toch kon ik me als lezer een beeld vormen van dit festival en zet de auteur de perfecte sfeer neer. Tussen de monniken, vikingen en heksen word je in het verhaal getrokken van extreme denkbeelden en bijzondere rituelen. We leren over oude gebruiken, de geschiedenis van de hekserij en te midden van dit alles speelt zich een hedendaags verhaal af over een groep vrienden die balanceren op de grens tussen fantasie en werkelijkheid.

Door de wisseling in perspectieven van Sterre en Kristian wordt het verhaal extra spannend en begin je al snel mee op zoek te gaan naar mogelijke oplossingen. Door de input van het verhaal heb je al snel verschillende verdenkingen en kan het nog alle kanten uit. In flinke vaart lezen we door tot het einde waar een spannend plot volgt.

Offer is geen fantasy verhaal maar een eigentijdse, spannende novelle die je meeneemt naar een overweldigend festival en je laat rondlopen tussen de elven, tovenaars of Vikingen. Dus pak dit boek op en geniet!

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke