Wederom genieten!

Heb je deze heerlijke cover gezien? Dit boek wil je toch lezen? En natuurlijk wist ik van te voren dat ik dit een heerlijk verhaal zou vinden, want ik geniet altijd van de verhalen van Lisanne Stam.

Lisannes eigen, vlotte en directe schrijfstijl zorgt er iedere keer weer voor dat ik hardop moet lachen. Haar woordkeuze (fluck) en manier van neerzetten van dialogen vind ik zo fijn!

Slot erop is een zelfstandig te lezen vervolg op Strik erom en na dat verhaal wilde ik dit boek ook lezen. Ik moest er even in komen door de hoeveelheid aan karakters, maar na de gouden tip (thanks Lisanne) om nog even terug te lezen in Strik erom, zat ik weer helemaal in het verhaal en was ik zo blij dat we Mirre en Sylvester, de hoofdpersonages uit deel 1 nog niet hoefde los te laten.

Dit deel gaat over Giel en Francien die elkaar al levenslang kennen. Beide leefden ze hun eigen leven totdat Giel in het huis van Sylvester gaat wonen en wel wat klushulp kan gebruiken. Dat haar eigen relatie met Jay momenteel ook niet zo lekker loopt speelt daar misschien ook een kleine rol in, maar dat is niet de hoofdreden… Toch?

Beide personages zijn bezig met hun eigen leven op de rit te krijgen, zoekende naar zichzelf en hun geluk. Giel is een echte rokkenjager sinds hij de liefde van zijn leven moest laten gaan en Cien is samen met haar jeugdliefde Jay er op gebrand in verwachting te raken van een kleintje.

Lisanne schrijft met Slot erop een verhaal over wensen, liefde, vriendschap en schuwt niet de moeilijke kanten van het leven te beschrijven. Verdriet, rouw, een onbeantwoorde kinderwens, onderwerpen die ons in het dagelijks leven treffen en ons vormen zoals we zijn. Zoals ook bij Giel en Francien.

Ook al zijn sommige gebeurtenissen wel zeer toevallig, ik kon alleen maar genieten van Slot erop (goedgekozen titel trouwens!). Een verhaal wat je raakt met humor geschreven en wederom met twee personages die je in je hart sluit en pas wil loslaten als je weet dat het goed komt…..

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke