Fantastische feelgood!

Hou jij ook van een verhaal met twee tijdlijnen?
Ik hou zo erg van het moment dat deze verhaallijnen samenkomen, dat blijft magisch. En ook in dit boek, Thuis in het onbekende, heeft Vannessa dat op een geweldige manier gedaan. Dat moment dat je denkt; O, heeft dat met elkaar te maken? O zit dat zo?’ Dat blijft bijzonder.

De trouwe Alexandra heeft het stokje van haar vader overgenomen en is nu burgemeester van Paddlestone. Ze probeert alles goed op de rit te houden, maar het wordt haar niet makkelijk gemaakt. Wanneer er een onbekende aanspoelt op het strand, maakt dit veel los bij de bewoners van het dorpje. Iedereen wil voor hem zorgen en begint van hem te houden. Maar misschien is er wel een familie die hem mist….

Penny vertrekt voor haar werk bij het museum naar het grote New York en al snel komt ze er achter dat ze is opgelicht. Wanneer ze in een bar een uiterst aardige man treft die haar wil helpen, vertrouwt ze dit niet en doet ze er alles aan om zichzelf te redden. Daar heeft ze toch geen man voor nodig?

Thuis in het onbekende neemt je mee in een heerlijk verhaal dat zich afspeelt in Engeland in 1950, en in de VS in 2001. Vannessa Thuyns vertelt ons het verhaal van twee sterke vrouwen die bij aanvang niets met elkaar te maken hebben. Alexandra en Penny leven in een andere tijd en op een andere plek en de schrijfster is er in geslaagd dat ik van beide verhalen evenveel ben gaan houden.

De personages zijn zo goed uitgewerkt en je leert als lezer de mooie kanten van ze kennen, maar ook de minder leuke en uitdagende kanten. Karakters zoals ze echt zijn, realistisch en warm. Ook de relaties van familie en vriendschappen zijn voelbaar beschreven. Je gaat van deze mensen houden.

Ik heb me totaal laten meeslepen in deze heerlijke verhaallijnen die op een gegeven moment kruisen, en je doet beseffen dat ze wel degelijk met elkaar te maken hebben. I love it hoe je dit gedaan hebt Vannessa!

Ik wist dan ook niet hoe ik het had toen ik ineens de laatste bladzijde omsloeg, hoe kan het verhaal hier nu stoppen? Ik wil doorlezen….. is er een mogelijkheid dat ik deel twee al eerder in handen krijg? Ik kan echt niet wachten op deel twee hoor..

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke