wauw

Lovingbooksnl 22 juni 2021
Emmelie Arents heeft met haar debuut mijn hart veroverd!
Wat een heerlijk boek en wat vond ik het jammer dat ik hem uit had..

De omslag is al in een woord geweldig. Het maakt je nieuwsgierig naar het verhaal. Het boek leest makkelijk weg en voor ik het wist was ik al over de helft. Op sommige stukken hadden de persoonlijkheden wel wat meer mogen worden uitgewerkt. Het was soms wat oppervlakkig zoals de terugkeer van haar moeder. Maar ook de rol van Selena, wat deed ze in het kasteel. De confrontatie had iets meer info mogen bevatten. Het was niet storend tijdens het lezen maar ik blijf als lezer achter met wat vragen.

De emotie, verlies, onzekerheid, liefde, standvastigheid en de zoektocht naar gerechtigheid is de toch die Joana maakt door het verhaal heen.

Het boek begint met het verraad en verlies van haar geliefde. Door het verraad is Joana opgepakt samen met haar verloofde Thomas. Samen worden ze ter dood veroordeeld. Op de dag des oordeel wordt ze gered door Evan, zoon van koning Damon. Helaas komt Evan te laat voor Thomas. Door verdriet overmand gaat Joana mee naar het kasteel. Daar blijkt als snel dat Damon geen goede intenties heeft en Joana wil gebruiken om het rebellenleger van de Adelaars uit te roeien. Ze wordt getraind en lijkt een perfect wapen.

Joana geïntrigeerd door Marcus sluit zich mede dankzij hem aan bij de Adelaars. Samen verzetten ze zich tegen koning Damon maar wanneer blijkt dat Evan uit is op de kroon en op Joana breekt er pas echt oorlog uit.

Evan laat over Joana een hartbewerking uitspreken en wist haar geheugen. Zo staat Joana aan zijn zijde, iets wat hij vanaf dat hij haar heeft gered al wilde. Omdat Joana op tijd van dit plan weet schrijft ze zichzelf een briefje, dat later haar de bedenkingen geeft en ze zich meer afvraagt wie ze is.

Uiteindelijk wordt de bezwering opgeheven en haar geheugen terug gegeven. Ze is weer zichzelf en uiteindelijk eindigt ze naast Marcus.

Ik kan hem zeker aanraden. Een fijn verhaal waar je zonder Veel nadenken door heen gaat.

Meer recensies van Lovingbooksnl