Minder verrassend, maar wel puur leesplezier

Luc Steensels 07 oktober 2024
Ik ben geen fan van thrillers (herhaal ik tot in den treure), dus zou je denken dat ook de 'Hulp'-boeken van Mc Fadden geen spek voor mijn bek zouden zijn. Ik las eerder het tweede deel 'Wat de Hulp weet' en dat vond ik een verrassend fris en goedgeschreven boek. In mijn jeugdig enthousiasme heb ik er zelfs 5 sterren aan gegeven. Dus waren de verwachtingen andermaal hoog gespannen. En meestal valt het dan wel een beetje tegen, zo ook met dit boek. Het verhaal is nogal mager, maar wat me vooral stoort zijn de onwaarschijnlijke reacties van de hoofdpersonen, vooral in de communicatie met elkaar. Deze is uiteraard wel nodig om de spanningsboog op te spannen en daar slaagt de auteur ook in, maar dan ben je toch al veel van mijn goodwill kwijt. Voeg daarbij een pondje onwaarschijnlijkheden en een onsje toevalligheden (de traditonele ingrediënten van de literaire en andere thrillers) en je krijgt een zeer aangenaam en vlot geschreven boek, dat je zeker een paar uren onversneden leesplezier garandeert.

Meer recensies van Luc Steensels