Knappe roman

Luc Steensels 18 september 2024
Meer dan 1500 lezers (op korte tijd, want het boek is van 2024), waarvan er al 94 een recensie hebben geschreven... Met andere woorden, niemand zit op mijn opinie te wachten, maar toch even een uitleg bij mijn beoordeling. Ik las eerder 'Vrij uitzicht' van Anya Niewierra (**). Het ontlokte volgend woordspelletje. Niewierra? Nie wieder! Dus begon ik aan dit boek met lagere verwachtingen en ook een beetje bevooroordeeld. Dat kan een verklaring zijn voor de betere score. Anderzijds zijn bepaalde aspecten van dit boek me opgevallen : de interesse in de recente geschiedenis en de wisselende landsgrenzen in ons continent. De schrijfster heeft ook de moeite gedaan om zich uitvoerig te documenteren en biedt geïnteresseerde lezers een mooie en gevarieerde literatuurlijst aan. Ook weet ze opnieuw de spanning op te bouwen door het verhaal vanuit een aantal verschillende standpunten aan te vliegen. Dus het boek zet je aan het denken en laat je ook over de landsgrenzen meekijken naar de recente geschiedenis van Europa. Misschien blijf ik het soms wat moeilijk hebben met de schrijfstijl en de onwaarschijnlijkheden die in elke thriller sluipen, anders zou ik zeker 5 sterren hebben gegeven, Niettemin is mijn conclusie : Niewierra? Juist wel! 'De Camino' staat immers al op mijn leeslijstje!

Meer recensies van Luc Steensels