Te hooggespannen verwachtingen

Luc Steensels 03 september 2024
7 jaar voor haar fantastische boek 'Dit is niet wat er zal gebeuren' (dikke 5 sterren) schreef Zita Theunynck haar eerste roman : 'Het wordt spectaculair. Beloofd'. Het moet zijn dat mijn verwachtingen te hoog gespannen waren, want dit boek kan me veel minder bekoren als haar in 2024 geschreven boek. Pas in het dankwoord kom je de andere protagonisten van haar latere autobiografische beschrijving tegen, en soms lees je ook dingen die in het latere boek terugkomen. Het is zeker een lezenswaardig boek, maar toch blijven de zieleroerselen van de hoofdrolspeelster te kryptisch. Anderzijds ben ik er wel van overtuigd dat als ik het boek in de omgekeerde volgorde had gelezen, ik er wellicht een mildere beoordeling over had geschreven. Ik blijf hoe dan ook fan van Zita Theunynck en wacht met spanning op volgende boeken van haar hand.

Meer recensies van Luc Steensels