Overweldigend

Luc Steensels 13 september 2024
2024 zal een prachtig leesjaar zijn. Al is het maar omdat ik boeken als 'Munt' van Richard Osinga heb kunnen lezen. Wat een overweldigend mooi boek. Verteld vanuit verschillende standpunten heeft dit verhaal alles wat een boek uitstekend maakt : magie, boeiende plot, aandacht voor detail, beschrijving van locaties. Wat een verteller, wat een prachtig boek. En dan te bedenken dat ik nog nooit van deze schrijver gehoord had. Er is geen enkele buzz rond dit boek gemaakt, geen ronkende recensies op Hebban of in de talrijke boekenbijlagen. Ik ben eerder door toeval en een gelukje op dit boek gevallen, maar het is voor mij een van de talrijke literaire hoogtepunten van dit rijke leesjaar. Absolute aanrader, laat je meeslepen in het zinderende avontuur van 'Munt'. Ik ga alvast op zoek naar eerder werk van Richard Osinga.

Meer recensies van Luc Steensels