Ondermaats

Luc Steensels 19 oktober 2024
Niet het eerste boek van Camilla Läckberg dat ik lees, maar wel het minst goede tot hiertoe. Dit verhaaltje is niet alleen vergezocht, maar ook onwaarschijnlijk en compleet zonder waardenbesef. Onbegrijpelijk dat de schrijfster het lef heeft om dit schrijfsel een thriller te noemen. Het enige goede dat ik op korte termijn kan bedenken, is dat het een kort verhaaltje is en dat je gespaard blijft van verdere onzin. Dus veel tijd verlies je niet met dit 'Nachtspel' (Truth or dare koppelen aan een spelletje Monopoly, hoe verzin je het. Volgens mij heeft Läckberg nog nooit monopolie gespeeld). Maar het blijft verloren tijd, wat mij betreft. Dit boekje vol drankzucht, lust, vandalisme en moordzucht. Waarschijnlijk zal Camilla even snel wat cash nodig gehad hebben en dan maar op een drafje dit boekje in elkaar hebben geflanst. Dat moet beter volgende keer!

Meer recensies van Luc Steensels