Masochisme

Luc Steensels 15 juli 2024
Eigenlijk weet je het al na het lezen van de eerste pagina van dit boek van Nelleke Zandwijk. Dit wordt niks. Maar een van mijn minder goede eigenschappen is dat ik een eigenzinnige aanhouder ben, en dat ik als lezer altijd blijf hopen dat het beter zal worden. En dan blijf je lezen, tegen beter weten in. En als je het dan uit hebt, dan weet je dat je een paar kostbare uren hebt vergooid aan dit verhaaltje. Het wordt verteld vanuit het standpunt van de dochter van het 'kansarme' gezin. En het zou ook grappig moeten zijn, volgens de achterflap. Mooi niet, tenzij er toch iets mis is met mijn gevoel voor humor. Wat mij betreft het allereerste en ook allerlaatste boek van Nelleke.

Meer recensies van Luc Steensels