Toevalstreffer

Luc Steensels 11 oktober 2024
Vreemd dat dit boek niet meer aandacht gekregen heeft. Ik had er nog nooit van gehoord en ook niet van de schrijfster Petra Van Gansen, afkomstig uit onze eigen regio Belgisch-Limburg. Nochtans heeft het alles om een breder leespubliek aan te spreken, en zeker de amateurs van romantische literatuur. Ik was per ongeluk op het boek gestoten op een van mijn strooptochten door de lokale bibliotheek. Soms kan je ook eens geluk hebben, want 'Wachten op een knipoog' is een mooi geconstrueerd verhaal dat zich afspeelt in de Maaskant. Toegegeven, het verhaal is soms zeer sentimenteel, maar laat dat nu juist iets zijn waar ik me graag door laat meeslepen. De schrijfster heeft de geschiedenis met zorg neergezet. Hopelijk zal ze nog meer boeken schrijven want zowel de verzorgde taal als de manier van schrijven bevalt me. Waarschijnlijk zal het niet evident zijn voor de Noorderburen om het boek te vinden, maar als je het vindt, beveel ik het je warm aan. Je zal je deze leeservaring zeker niet beklagen.

Meer recensies van Luc Steensels