Tegenvaller

Luc Steensels 22 juli 2024
Af en toe doe je geweldige ontdekkingen in de rekken van 'nieuwe boeken' in de plaatselijke bibliotheek. Ik ben dan ook niet kieskeurig en doe graag literaire ontdekkingen. No pain, no gain. Maar soms gaat het mis, zoals met dit boekje van ene Claire Baglin. Misschien ligt het aan de vertaling, misschien aan de opbouw, maar nergens slaagt de schrijfster erin om je mee te nemen in een coherent verhaal. Is dit schrijfsel nu bedoeld als een aanklacht tegen de fastfood industrie? Maar waarom wil de hoofdpersoon er dan persé gaan werken 'voor de kost'? Wat is de parallel met de vader die blijkbaar fabrieksarbeider is, maar ook vrij neurotische trekjes heeft. De relatie met haar broertje en later met een zekere Paul. Het wordt allemaal niet uitgewerkt. Als lezer is het fijn je eigen invulling te kunnen geven, maar je verdient toch enige begeleiding van de auteur, ook al heeft die maar een dikke 150 pagina's nodig.

Meer recensies van Luc Steensels