Zin in de zomer!

maaike-de-vries 09 juni 2024
Vanavond bij de rivier - Elin Meijnen

Van dit boek krijg je zin in lange, warme zomeravonden. In kampvuren, dammetjes bouwen in een riviertje, slapen in een slaapzak en luisteren naar een Frans bandje op het terrasje van een gezellige kleine camping. Ook al houd je misschien niet van kamperen, door dit boek krijg je er écht zin in, geloof mij.

Jay gaat met zijn ouders naar de camping waar ze al voor de 13e keer komen. Jay heeft in al die jaren allemaal vrienden gemaakt en heeft zin om ze te zien, maar is ook wel zenuwachtig. Vorig jaar hebben ze namelijk een jaartje overgeslagen: zijn vader kreeg corona en herstelde daar niet van - het werd postcovid. Daardoor is het bedrijf dat hij met zijn moeder had, een sportschool, failliet gegaan. Ondanks hun geldproblemen zijn ze dit jaar wel weer op vakantie gegaan.

Jay is blij dat hij zijn vrienden weer ziet, maar hij kan zijn ogen vooral niet afhouden van de 19-jarige Lilou, die bij de camping werkt. Jay is met zijn 16 jaar flink jonger, maar ziet er ouder uit. Zou hij haar kunnen versieren?

Vanavond bij de rivier is een broeierig, meeslepend verhaal dat je het liefst in een ruk uitleest. Ik kreeg flashbacks naar onweersbuien op je tent, douchen in te krappe hokjes, voetbaltoernooien organiseren en ijsjes kiezen van een vrolijk gekleurde ijskaart. Ultiem zomerboek, deze móet mee in de koffer of in de fietstas! Young adult voor lezers vanaf 12/13 jaar. Verschenen bij Leopold.

Meer recensies van maaike-de-vries