Lesbische liefde

maaike-de-vries 27 juli 2024
Een interessante young adult over een bijzondere verliefdheid: Emily en Ducky, twee meiden die uit totaal verschillende gezinnen komen. Emily heeft het thuis niet breed en haar ouders zijn zwaar gelovig en streng in de leer. Ducky’s ouders zijn steenrijk, maar kijken nauwelijks naar haar om. De twee meiden besluiten, eerst als vriendinnen, later als geliefden, weg te lopen om ‘opnieuw geboren te worden’ in Zweden. Ze werken bij een aardig gezin in het noorden van Zweden en leren zichzelf en de ander steeds beter kennen. Het begin was pakkend en indrukwekkend, gaandeweg het verhaal verloor ik mijn belangstelling: het boek had korter gekund. Al met al wel een goed boek over lesbische liefde, fijn dat dat ook steeds meer beschikbaar is. 13/14+

Meer recensies van maaike-de-vries