Alle ingrediënten om tot een interessant boek te komen zijn aanwezig

MaartjeJ 12 mei 2024
Bij het lezen van de eerste hoofdstukken dacht ik dit gaat een lekker boek worden om te lezen. Het verhaal speelt zich af in Londen. Tussen twee huizen in bevindt zich een verwaarloosde, gedeelde tuin. De buren kennen en elkaar nog niet en de eerste kennismaking is er één van ongemak en spanning.

De tuin trekt hun aandacht en om persoonlijke redenen zijn beiden in de tuin geïnteresseerd. De interesse wordt aangewakkerd als ze beiden (onafhankelijk van elkaar) een enveloppe in de brievenbus vinden. Een enveloppe met foto's en krantenknipsels. Ondertussen maakt het verhaal sprongen tussen verleden en heden en neemt het aantal personages in het boek toe. Alle ingrediënten om te komen tot een interessant verhaal zijn aanwezig en liggen op tafel.

En dan helaas gaat het verhaal kabbelen. Zonder de kans te pakken om de karakters uit te diepen of om deze zich te laten ontwikkelen. Daar waar ze in het begin nog wel interessant zijn en er volop mogelijkheden zijn om de karakters en thema's verder uit te diepen, laat de schrijver deze kans liggen en wordt het uitblijven van ontwikkeling bijna irritant. En zo hobbelt het verhaal op een voorspelbaar einde af.

Meer recensies van MaartjeJ