Stevige onderwerpen

MaartjeJ 03 mei 2024
Pfoeh wat een verhaal. Soms heb je zo'n boek dat je op je e-reader klaarzet om te lezen en waar je zo nu en dan naar kijkt. Om vervolgens te denken; njah ik lees eerst een ander boek. Dat is wat ik had bij dit boek.

Ik zocht het al eerder dit jaar uit om te lezen voor een leeschallenge. En het bleek een goede keuze. Het onderwerp van het boek weerspiegelt ons menselijk handelen en hoe we gedachteloos omspringen met de keuzes die we maken en het effect ervan op de natuur. Stevige onderwerpen en ondanks alle wanhoop in het boek blijven er in beide verhalen voldoende momenten van hoop om het verhaal leesbaar te houden. Ik vloog er door heen.

Meer recensies van MaartjeJ