Wat zo vanzelfsprekend lijkt, wordt opnieuw een wonder

MaesInge 30 juni 2024
Wat een prachtige poëtische bundel. Elke ochtend beschrijft de auteur de wolkenlucht en de natuur die hem omringt. Vanuit mijn eigen herinneringen en de mooie omschrijvingen, zie ik elke ochtend voor mij tevoorschijn komen. Elke keer beleef ik de rust en de magie van het moment.

Elke nieuwe ochtend die zich voortaan voordoet, geniet ik nu nog meer van datgene wat zich aandient. Ik zie nog zoveel meer schakeringen in kleuren, licht en donker. Dan besef je opnieuw hoe divers en mooi elke dag begint, hoe eentonig grijs en regenachtig het de laatste maanden ook lijkt. Er zit meer kleur en meer beweging in het weer en in de natuur dan je vaak denkt, omdat je er de tijd niet meer voor neemt om te kijken en om stil te staan. De auteur brengt dit vermogen terug.

Het is een ongelooflijke rijkdom als je zoveel woordenschat ter beschikking hebt om dat, wat voor velen saai en eentonig lijkt, met zoveel variatie en afwisseling te beschrijven. Als je dat kan, dan ben je voor mij een grote kunstenaar, een groot woorden-virtuoos.

Wat zo vanzelfsprekend lijkt, wordt opnieuw een wonder.

Meer recensies van MaesInge