Bijzonder en wonderlijk

Majonne 23 mei 2024
Kos van zeven jaar oud heeft iets ergs gedaan, hij is zijn babyzusje kwijt. Hij moet haar vinden en een nieuw huis, want papa en mama willen hem nu vast niet meer. Op zijn zoektocht komt Kos allerlei mensen tegen en leert hij een boel.

Ik weet niet goed wat ik van dit boek moet vinden, het is een beetje een raar verhaal. Maar het had ook iets waardoor ik verder wilde lezen.

Er is iets in het gezin, maar wat wordt niet helemaal duidelijk. Daardoor voelt Kos zich niet altijd thuis in zijn gezin, voelt zich niet gezien. Over thuis voelen, familie en gezien worden gaan de ontmoetingen. Die zijn hartverwarmend en ontroerend.
Het boek kan de weg openen voor allerlei gesprekken; over wat thuis is of wat een gezin is, over je gezien voelen, over dak- en thuislozen, vluchtelingen en andere bijzondere mensen.

Het is wonderlijk dit verhaal te lezen vanuit een klein jongetje. Je gaat om het aandoenlijke ventje geven. Daarom is het jammer dat je niet hoort hoe het verder gaat met het gezin en de bijzondere mensen die Kos heeft ontmoet. Als volwassene wil ik meer. Voor een kind is dit boek precies goed. Kos doet iets heel doms, je volgt hem een paar uur en het loopt, gezien vanuit de ogen van een kind, goed af.

Een bijzonder boek over een klein jongetje. Hartverwarmend en ook een beetje spannend.

Meer recensies van Majonne