Duister verhaal met onverwachte wendingen

Mandy 17 december 2023
Rika zet alles op alles om los te breken van haar vertrouwde omgeving en neemt het besluit om in een andere stad te gaan studeren. Terwijl de knappe Michael plotseling overal opduikt en ze niemand meer heeft om op terug te vallen, voelt ze zich eenzamer dan ooit. Helaas blijkt dat Michael slechts één doel voor ogen heeft: wraak nemen.

Het verhaal leest vlot weg en heeft een bijzondere sfeer. Je wordt meegevoerd door het verhaal met flashbacks naar het verleden, waarin je langzaam ontdekt wat er precies is gebeurd met de vrienden van Michael en waarom Rika de schuld krijgt. Het blijft van begint ot eind spannend, met genoeg gebeurtenissen om het interessant te houden. Toch had ik af en toe het gevoel dat er iets te veel gebeurde, wat de vaart uit het verhaal haalde.

De personages zijn goed uitgewerkt en zorgen ervoor dat het verhaal interessant blijft. Vanaf het allereerste moment is het duidelijk dat er een bepaalde connectie is tussen Rika en Michael, maar door gebeurtenissen uit het verleden is er een kloof ontstaan. Wat het verhaal boeiend houdt, is dat je door middel van stukjes uit het verleden langzaam ontdekt wat er precies is gebeurd. Dit houdt het verhaal levendig en zorgt voor de nodige diepgang.

Het verhaal heeft heel wat intense scènes, maar sommige ervan vond ik net tegen het randje. Ik leefde tijdens het lezen heel sterk met Rika mee en vond de communicatie tussen de personages, ondanks dat het bij het verhaal hoorde, soms enorm frusterend. Op sommige momenten had het een zekere voorspelbaarheid, maar het einde had ik absoluut niet zien aankomen. Het einde was spannend geschreven en voelde levensecht aan.

In Corrupt word je meegenomen op een duistere reis vol intriges, wraak en onverwachte wendingen. Het is duidelijk dat wraak het hoofdthema is in het boek. Het is een absolute aanrader voor iedereen die van een spannend verhaal met een donker randje houdt.

Meer recensies van Mandy