Een feestje om te lezen!

Manon 14 september 2024
Als je nou nog niet weet wat je deze zomer wil lezen, dan is dit het boek wat je zoekt! IJsjes, discodip en een heerlijke enemies-to-lovers trope zijn de perfecte ingrediënten voor een lekkere summerread! En met de schrijfstijl van Marijke Vos, die vlot en met humor is, maakt het dat deze feelgood volop genieten is!

Maudy runt een ijssalon aan het plein en samen met haar vriendin Nazarine heeft ze het enorm naar haar zin. Tenminste als die blaaskaak Wout, makelaar, zijn afschuwelijke smurfenbak niet steeds recht voor haar ijssalon zou parkeren!
Wout heeft een goed lopend makelaarskantoor en het gaat hem voor de wind, behalve dat de concurrent er misschien met een een grote opdracht vandoor gaat. En dan moet hij zich ook nog zorgen maken om de vergadering van de ondernemers aan t plein. Daar heeft hij zo geen zin in! Als hij daar woorden krijgt met Maudy besluiten ze te ruilen van werk voor twee weken. Want hoe moeilijk kan dat nou zijn? Een beetje ijs scheppen of rondjes lopen door huizen?

‘Als ik jou was’ wordt verteld vanuit de perspectieven van Maudy en Wout die elkaar na het ruilen van hun zaak, steeds beter leren kennen. Ook wij krijgen een kijkje op hun levens en hun verleden.

Met vlotte pen neemt @marijkeswereld.nl ons mee in de levens van deze twee mooie karakters en hun vrienden, collega’s en familie. De spanning tussen Wout en Maudy is voelbaar en met veel humor wordt hun mooie verhaal geschetst. De sfeer van de ijssalon (met geweldige playlist!) en het makelaars leventje wordt strak neergezet met wat typische clichés (neem de gigantische ijshoorn) en met diepgang is Als ik jou was wat mij betreft een dikke aanrader.

Als je de moeite neemt door te lezen tot de laatste blz. Word je beloont met een heerlijke toegift rondom Joop, een hilarisch personage dat wat mij betreft een eigen verhaal verdient! (Country dansen op reggae, serieus?!)

‘Je kunt niet overal discodip overheen flikkeren en verwachten dat het leuk wordt.’

Maar ik weet zeker dat de discodip in dit verhaal ervoor gezorgd heeft dat Als ik jou was en heerlijk feestje was om te lezen ik je vingers bij af te likken. (Voordat het smelt!)

Meer recensies van Manon