Heerlijk avontuurt met humor en hilarische situaties!

Manon 08 oktober 2024
Jozua Douglas staat bekend om zijn heerlijke avonturen vol met humor en hilarische situaties. En ja hoor, ook om dit boek zul je hardop moeten lachen, hij heeft zijn fantasie weer de vrije loop gelaten…

Max en Lot, volgens hun moeder een vreselijke tweeling, gaan op avontuur als er op een dag een hele motorbende in hun huis staat. Ze zijn boos op hun vader, die een fabriek heeft voor haargroeimiddelen. Het middel werkt namelijk voor geen meter en heeft vreemde bijwerkingen. Hun baas is verandert in een hamster! Wanneer blijkt dat er meer mensen last hebben van vreemde bijwerkingen roepen Max en Lot de hulp in van hun tante Teuntje en gelukkig weet zij wel raad….. Want kan dit iets te maken hebben met de gevallen toverdrankjes? Het is een race tegen de klok!

Met veel vaart zitten we al snel middenin een avontuur en begeeft de vreselijke tweeling zich op gevaarlijke grond. Voordat het zover is vertelt Jozua ons kort over Max en Lot en hoe het komt dat de motorbende bij hen op de stoep staat. Met de meeste gekke opsommingen, hilarische situaties en soms smerige zaakjes is dit verhaal over de vreselijke tweeling weer enorm genieten.

‘Nou ja vreselijk, hun moeder vond hen vreselijk. Ze vond hen eigenwijs, koppig, dwars, lomp en lastig.’

Zoals we van Jozua Douglas gewend zijn wordt alles enorm uitvergroot en typisch neergezet. Ik zou wel eens bij Tante Teuntje binnen willen komen met haar eigenwijze papegaai. ‘Snotkots, sproeipoep, neuskeutel, zeverbever….’

Zo heerlijk hoe dit verhaal is neergezet en door de beeldende schrijfstijl kun je (helaas) een voorstelling maken van de meeste lachwekkende of juist billenknijpende situaties. Ik heb weer volop genoten van dit heerlijke verhaal en ik weet zeker dat kinderen hier ook van zullen smullen. Woorden die ze zelf nog nooit gehoord hebben, hardop lachen en de soms smerigste dingen, dit verhaal zal niet snel vergeten worden!

Meer recensies van Manon