Liefs van een leugenaar

Manon 23 september 2024
Als het leven weer eens niet meezit beslist Emmy terug te gaan naar Parijs. De stad waar ze hoopt haar jeugdliefde Etienne tegen te komen. Dit moet natuurlijk toeval lijken, maar Emmy heeft het zorgvuldig gepland. Met behulp van Gijs vindt ze hem en Etienne is nog net zo knap als vroeger. Emmy daarentegen verzint steeds meer leugentjes en maakt het zichzelf steeds moeilijker. Hoe gaat ze zich hieruit redden?

Wat heb ik genoten van dit verhaal. De Franse sfeer was voor mij voelbaar en Parijs werd beeldend omschreven. De eettentjes, de straatjes, ik kreeg gewoon zin om weer eens naar Parijs af te reizen. (Veel te lang gelezen alweer, haha)

In het begin moest ik wel even in het verhaal komen, en eerlijk gezegd vond ik het niet zo leuk dat Emmy zoveel leugens vertelden. Toch maakte me het wel nieuwsgierig en met een aantal leuke plotwendingen zat ik zo in het verhaal dat ik het niet meer weg kon leggen. Met afwisseling in heden en verleden kom je steeds meer te weten over Emmy en dat is fijn, je begrijpt haar dan beter.

Met veel humor heeft Lotte een origineel verhaal geschreven wat makkelijk leest. Ik kwam dan ook al sneller aan het einde dan ik eigenlijk zou willen. Liefs van een leugenaar is een heerlijke roman met een sfeervolle setting. Een verhaal over liefde, maar ook over familie en rouw. En romantisch boek met diepgang, geschreven met humor en vaart. Precies waar ik van hou!

‘Je bent een volslagen idioot. Maar goed, mijn hart is ook niet van steen. Bel me morgenavond. Dan kan ik je nog even verder beledigen.’

Meer recensies van Manon