Avontuur en humor!

Manon 08 oktober 2024
Een vlot verhaal vol humor en avontuur voor ieder basisschool kind dat wil genieten! En zeker voor de kinderen van groep 8 die misschien zelf op schoolkamp mogen.

Maar als je dacht dat een schoolkamp met Meester Jesper een gewoon schoolkamp zal zijn, dan heb je het mis. Meester Jesper houdt van grapjes, maar wanneer hij vertelt dat dit schoolkamp de regels aangescherpt zijn vinden zijn leerlingen het echt niet grappig. Geen telefoons, alleen gezond eten en…. De directeur, mevrouw Azijnvijver, gaat mee. Dat kan toch geen leuk kamp worden? En als er dan ook nog eens een gevaarlijke gevangene uit de Inrichting uit de buurt van het kamp ontsnapt is wordt het allemaal wel heel spannend. Gaat het iedereen lukken zonder telefoon, ook de meester? En wat voert Lou in haar schild?

Dit avontuur met Meester Jesper is volop genieten. Niet alleen van het spannende en humoristische verhaal, maar ook van de vormgeving van het boek. De kleurrijke kaders en de eenvoudige illustraties maken het boek aantrekkelijk waardoor de jonge lezer dit boek niet zomaar zal laten staan. Met hoofdstukken waarin vanalles gebeurt, lees je vlot door het verhaal heen en wil je alleen maar weten hoe dit verhaal zal aflopen. De realistische situaties op dit schoolkamp zorgde voor veel herkenning en zorgde ervoor dat ik al helemaal zin heb in ons eigen kamp.

Meester Jesper & het schoolkamp zal voor veel jonge lezers een feestje zijn om te lezen en ze zullen uitkijken naar het volgende boek over Meester Jesper!

Meer recensies van Manon